Oluşturulma tarihi: 04 Eylül 2024 15:51
Ödeme teknolojisi şirketi Visa tarafından yürütülen bir araştırma, dijital kimliğin, tüketicilerin tüccar olarak ortaya çıkmasının, yapılandırılabilir hizmetlerin yaygınlaşmasının, entegre finansın ve yapay zekanın ödemelerin geleceğini şekillendiren başlıca trendler olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya göre “Phygital” olarak da adlandırılan fiziksel dijital ödemeler günlük işlemlerimizin ayrılmaz bir parçası haline gelecek.
Avrupa’da 8.000 kişi arasında yapılan araştırmaya göre insanların %69’u, şirketlerin verilerini kullanmasının şirketlerden daha fazla fayda sağladığına inanıyor. Araştırmalar, tüketicilerin elde edecekleri kişisel faydalardan çok, verilerinin nasıl kullanılacağı konusunda endişe duyduklarını ortaya koyuyor. Araştırmalar, tüketicilerin verileri üzerinde daha fazla kontrole sahip olduklarında, bunları sorumlu bir şekilde kullanacağına inandıkları şirketlerle paylaşmaya da daha istekli olduklarını gösteriyor.
Araştırmanın kapsadığı konular arasında yapay zeka, değişimin önemli bir itici gücü olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmaya göre Avrupa’daki tüketiciler, mali durumlarını yönetmek için yapay zeka gibi dijital yönetim araçlarını benimsedikleri takdirde her yıl 250 milyar Euro’ya kadar daha fazla tasarruf edebilirler. Katılımcıların %36’sı bir yıldan fazla bir süre önce yapay zekaya güvendiklerini söylerken bu oran Z kuşağında %47’ye çıkıyor. Öte yandan biyometrik teknolojiler de daha büyük bir potansiyel yaratıyor. Örneğin, cüzdanlar veya dijital kimlikler üzerindeki biyometrik korumalar, şifrelerden kaynaklanan zorlukları azaltırken, işletmeler için yılda 43 milyar Euro’ya varan ek satış potansiyeli yaratıyor. Biyometrik korumalar aynı zamanda dolandırıcılığı her yıl 483 milyon Euro oranında azaltabilir. Tüketiciye ödeme yöntemini seçme olanağının sunulması da ödemeleri yeniden şekillendiren faktörlerden biri. Tıkla ve Öde ile tek tıkla ödeme işlevini çevrimiçi ödeme yöntemlerine ekleyen bir satıcı, gelirlerini %30’a kadar artırabilir ve Birleşik Krallık ve AB’deki KOBİ’lerin e-ticaret satışlarında yıllık 51 milyar Euro’ya kadar artış sağlayabilir. .
class = “medyanet-inline-adv”>
Araştırmaya göre “Phygital” olarak adlandırılan fiziksel dijital ödemeler de günlük işlemlerimizin ayrılmaz bir parçası haline gelecek. İster bir hareketle, ister bir sesle, hatta bir araba ile ödeme yapın, gömülü finans artık bir yenilik değil, işin merkezinde yer alacak. En son araştırma sonucu milyarlarca yeni satıcının ortaya çıkmasıdır. Artık herkes birkaç tıklamayla satıcı olabiliyor. Yapay zeka, işlerini büyütürken bu “nano pazarlamacıları” destekleme potansiyeline sahip. Araştırma bulgularına göre KOBİ’lerin ve girişimcilerin %71’i işlerini büyütmek için yapay zekaya güvendiklerini söylüyor. Bugün Avrupa’daki KOBİ’lerin %67’si dijitalleşiyor. Geriye kalan yüzde 33’lük farkın kapatılması halinde yıllık bazda toplamda 200 milyar avroyu aşan bir ciro artışı beklenebilir.
class = “medyanet-inline-adv”>
Visa Avrupa CEO’su Charlotte Hoggmilyarlarca satıcıya, tüketiciye ve ekonomiye fayda sağlayarak ticarette devrim yaratma potansiyeline sahip mevcut teknolojinin altını çizdi ve şunları söyledi: “Yakın zamana kadar bir bilim kurgu filminden çıkmış gibi görünen teknoloji, şimdi bize Avrupa çapında daha sorunsuz deneyimlerin kilidini açma potansiyeli sunuyor ve ekonomiye milyarlarca değer katacak.” “Ve bu teknoloji göz açıp kapayıncaya kadar burada olacak” diyen Hogg, tüketicilere, işletmelere ve ekonomilere önemli sosyoekonomik fırsatlar sağlayacağını söyledi: “Buradaki temel unsur veridir.” Gerçekten de mevcut sınırların ötesine geçerek, verilerin artık sadece bir mesele olmaktan çıktığı, önemli bir kaynak ve hizmet, işletmelere önemli bir büyüme ile daha güvenli ve kişiselleştirilmiş deneyimler sağlamak için kullanılabilecek bir araç olarak ortaya çıktığı yeni ödeme ufuklarına doğru ilerliyoruz. fırsatlar” dedi.