Salı, Eylül 16

Lazer etiketleri masamıza geliyor | Euronews

& NbspEuronews

Yayın tarihi

Reklam

İsveç’teki ICA pazar zincirinde, olağan plastik bağ sistemi bazı ürünlerde lazer etiket sistemi ile değiştirildi.

Piyasa yetkililerine göre, orta vadeden daha düşük olan bu sistem aslında çevreye katkıda bulunur.

Deneme dönemi ile ilk iş arasındaki ICA Aralık-Marzo avokado ve patates ile başladı. Bu süreç için, Hollanda’ya dayanan Eosta distribütörü.

Doğal etiketleme ve dönüştürülmüş karbondioksit lazer etiketi kabuk tarafından kolayca atılabilir:

“Aşırı plastiğin Ethilkeet ve ürün ambalajında ​​kullanıldığına inanıyoruz. Bu çevre için bir tehdidi temsil ediyor. Bu yeni tekniğe daha akıllı bir yöntemle taşındık.” (Peter Hagg, ICA)

Etiketler adını, kod numarasını ve ürünün büyüdüğü alanı içerir.

İlk aylardan itibaren, tadı veya tazeliğinin kötü etkilendiğine dair bir geri bildirim yoktur.

“Ürüne doğal bir parlaklık verir. Meyvenin o bölgesindeki pigmentler buharlaşır ve geride bırakır. Bu çok hassas bir süreçtir ve kabuğun içine geçmez, ürünün kalitesini ve tadını etkilemez.” (Peter Hagg, ICA)

Lazer etiketi herhangi bir üründe kullanılamaz. Örneğin, narenciye kabuğun kendisini onarabilir ve onlar için yapılan lazer etiketi bir süre sonra kaybolur. Bu nedenle, bir test ürünü olarak kabukların özellikleri nedeniyle tatlı patates ve avokado seçilmiştir ve soyulmadan yenilmemiştir.

Araştırmalar devam eder ve sadece etiketlemeyi değil, aynı zamanda plastik ambalajı da azaltmayı amaçlamaktadır.

“Plastik paketin olumlu yönleri açık bir şekilde. Bazı ürünlerde hava olmadan koruma sağlar, bu yüzden bize tamamen düşmanca bir seçenek diyemeyiz. Ancak bazı ürünler buna ihtiyaç duymaz. Bu size katkıda bulunmaz ve birkaç maliyet getirir.”

Hägg, bu yöntemi önümüzdeki aylarda kabuklarıyla yenen ürünlerde deneyeceklerini ve tüketici tepkisini görmek isteyeceklerini söylüyor. Görünüşe göre, projenin başarısı aslında tüketici tepkilerini belirleyecek.

“İnsanlar bir lazer ürünü tüketmek isteyip tüketmek isteyecekler” sorusunun cevabı.

İlk bakışta, bazıları çok bakılmasa bile, birçok uzman plastik etiketlerin çevre üzerinde bir etkisi olduğuna inanmaktadır. “

“Plastik ambalajlara gitmeden önce üretim zincirinde ciddi bir ürün kaybı olduğunu biliyoruz. Üreticiler de onu azaltmak istediler, ancak bu kaybı ekolojik ambalajlara geçmeden sıfıra indirmek mümkün değil. (Kierra Box, Dünya’nın Dostları)

2015 yılında Eosta, İsveç pazar zincirine sadece 725.000’den fazla avokado paketinin satıldığını duyurdu. Bu ürünler için kullanılan plastik etiketlerin toplam uzunluğunun bir kez daha projenin ne kadar önemli olduğu 217 kilometre bulunması.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: malta dil okulu fiyatları