Pazar, Aralık 22

Banka dolandırıcılığına karşı korunmada en sık kullanılan yöntemler ve ipuçları – TEKNOLOJİ

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte her geçen gün daha da donanımlı hale gelen kötü niyetli aktörler, banka dolandırıcılığıyla birlikte online dünyada büyük bir sorun haline geldi.Birden fazla yöntemin bir arada kullanıldığı banka dolandırıcılıklarının en zararlı ve karmaşık saldırılar olduğunu belirten Bitdefender Antivirus Türkiye distribütörü Laykon Bilişim Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, banka dolandırıcılıklarında en sık kullanılan yöntemleri ve alınması gereken önlemleri paylaşıyor. Bankacılık işlemlerinin internet üzerinden yapılmasına olanak sağlayan teknolojilerin gelişmesi ve kötü niyetli aktörlerin buna hızla adapte olması, bankacılık dolandırıcılıklarının ciddi oranda artmasına neden olmuştur. ABD’de 2022 yılında yaşanan 1,59 milyar dolarlık dolandırıcılık örneği bunun en somut kanıtıdır. Kişi ve kuruluşların mali hayatlarını olumsuz etkileyen bu tür dolandırıcılıklar, hem maddi kayıplara neden oluyor hem de bankacılık sistemine olan güveni zedeliyor. Bireylerin ve kurumların banka dolandırıcılıklarına karşı daha önce hiç olmadığı kadar bilinçlenmesi ve önlem alması gerektiğini belirten Dr. Alev Akkoyunlu, Bitdefender Antivirus distribütörü Türkiye Laykon Bilişim Operasyon DirektörüBanka dolandırıcılıklarında en sık kullanılan yöntemleri ve alınacak önlemleri paylaşıyor. Dikkat edilmesi gereken 10 banka dolandırıcılığı türü 1. Peşin ücret dolandırıcılığı: Büyük miktarlarda para, kredi veya karlı yatırımlara erişim vaat eden bu dolandırıcılık, mağdurların taleplerini veya başvurularını kabul etmek için “süreç” adı altında bir ücret ödenmesini talep ediyor. 2. Fazla Ödeme Dolandırıcılığı: Kredili mevduat ödemesi dolandırıcılıkları siber dolandırıcılar arasında çok popüler hale geldi. Dolandırıcılar genellikle insanların borçlu olduğu tutarı aşan tutarlar için sahte çekler sağlar ve ardından hemen harekete geçerek aradaki farkın ödenmesini talep eder. 3. Vergi Sezonu Dolandırıcılığı: Dolandırıcılar, vergi sorunlarını çözme veya vergi iadesi sağlama kisvesi altında kişisel ve mali bilgileri elde etmek için genellikle vergi mevsiminde yetkililerin veya kurumların kimliğine bürünürler. 4. Çevrimiçi satış dolandırıcılığı: Popüler bir e-ticaret sitesinde meşru satıcı gibi davranan dolandırıcılar, olmayan veya kalitesiz ürünler sunarak insanları tuzağa düşürüyor. Sonuç olarak, para iadesi talep eden kişiler için takip edilemeyen ödeme yöntemleri kullanan dolandırıcılar, paranın geri alınmasını zorlaştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. 5. Sosyal Medya Dolandırıcılığı: Sosyal medya platformlarında Dolandırıcılar, arkadaşlarının, ailelerinin veya güvenilir şirketlerinin kimliğine bürünerek diğer kullanıcıları kişisel bilgilerini paylaşmaları veya para göndermeleri için kandırır ve bu da mali kayıplara neden olur. Bu dolandırıcılıklar aynı zamanda sosyal medyaya duyulan güveni de istismar ediyor. 6. Paket teslimatı dolandırıcılığı: Paket teslimatının geciktiğini iddia eden dolandırıcılar, sorunu “düzeltmek” için kullanıcıların kişisel bilgilerini veya ödeme ayrıntılarını talep ederek sahte bildirimler gönderiyor. 7. Para Bağışı Dolandırıcılığı: Özellikle doğal afetler veya kriz zamanlarında dolandırıcılar, kendilerini hayır kurumlarının temsilcisi gibi göstererek, yardımsever kişilerden para bağışı talep etmektedirler. İstenen bağışlar genellikle banka havaleleri veya ön ödemeli kartlar gibi takip edilmesi zor olan belirli ödeme yöntemleri aracılığıyla kötü aktörlere ulaşır. 8. Yatırım Dolandırıcılığı: Dolandırıcılar, yatırım uzmanı gibi davranır ve kullanıcıların kişisel ve finansal bilgilerini veya ön ücretleri toplamak için yüksek yatırım getirisi vaat eder. Gerçek olamayacak kadar iyi teklifler sunan dolandırıcılar, minimum riskle yüksek getiriler sunarak kurbanlarını tuzaklarına çekiyor. 9. Teknik Destek Dolandırıcılığı: Teknik destek gibi davranan dolandırıcılar, bir kişinin bilgisayarına veya mobil cihazına uzaktan erişim talep eden uzaktan dolandırıcıları içerir. 10. Hizmet Şirketi Dolandırıcılığı: Kamu hizmeti şirketlerinin (elektrik, su, gaz) temsilcisi gibi davranan dolandırıcılar, insanları hizmeti kesintiye uğratmakla tehdit ederek onlardan para çalmayı amaçlıyor. Bu tür dolandırıcılıklar genellikle telefon veya e-posta yoluyla gerçekleşir. Banka dolandırıcılığından nasıl kaçınılır? 1. Finansal kurumlardan gelen istenmeyen iletişimlerin gerçekliğini her zaman doğrulayın. 2. Görünüşte saygın bir kişi sizden hemen harekete geçmenizi isterse durup düşünün. Bankanın uyarı mesajlarını dikkate almayın ve durumu açıklamak için şubenizi kendiniz arayın. 3. Kendinizi kötü amaçlı yazılımlardan ve keylogger’lardan korumak için güncel güvenlik yazılımı kullanın. 4. Hesaplarınıza ekstra bir güvenlik katmanı eklemek için çok faktörlü kimlik doğrulamayı (MFA) kullanın. 5. Hesap özetlerinizi dikkatle inceleyin ve şüpheli etkinlikleri derhal bildirin. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: