
Haber merkezi
Yaratılış tarihi: 31 Mayıs 2025 13:50
New York’a dayanan bir girişim, doğrudan havadan benzin üretebilen bir makine geliştirdiğini duyurdu.
Amerika Birleşik Devletleri’ne nakliye, sera gazı emisyonlarının yüzde 28’inden sorumludur. Bunların çoğu hala benzinli araçlardan kaynaklanmaktadır. Her ne kadar elektrikli araçlar (ev) çevresel bir çözüm olarak ön plana çıksa da, yıllarca savunma ve milyarlarca dolarlık yatırıma rağmen evlerin yaygın olması oldukça sınırlıydı. Bugün, ABD yollarındaki araçların sadece % 8’i elektrikli. Dünyada, bu oran hala yüzde 10’dan az.
Bununla birlikte, New York’a dayanan bir girişim, bir çözünürlük çözümü: Aircela, doğrudan havadan benzin üretebilen bir makine geliştirdiğini açıkladı. Şirketin yetkililerine göre, bu cihaz tamamen yenilenebilir enerji ile çalışır ve hava ve su ile hava üretebilir. Ek olarak, ortaya çıkan yakıt doğrudan herhangi bir benzin araca doldurulabilir.
“Bir prototip değil, bu bir iş”
Popscri’ye göre, Aircela’nın kurucusu ve CEO ortağı Eric Dahlgren, cihazın New York’ta canlı bir gösteri ile tanıtıldığını ve gerçek bir benzin üretildiğini söyledi. “Bir prototip değil, bir iş makinesi yarattık. İnsanların gerçek olduğunu görmelerini istiyoruz” dedi.
Cihazın cihaz boyutu “DAC) teknolojisi (DAC) (DAC) ile atmosferdeki karbondioksit çeker, daha sonra bu gazı benzine dönüştürür. Mavi şekilli mavi modüllerden oluşan cihazın gövdesi, yakıt üretiminin farklı aşamalarını yönetir. Arka tarafta klasik bir benzin pompası nöbeti vardır.
Teorik olarak, kullanıcılar bu cihazı evlerinden ayarlayabilir ve arabalarını her sabah benzinleriyle doldurabilirler. Bu, çevreye zarar vermeden benzinli araçlarla sürmeye devam etmenin yolunu açar.
Günde yaklaşık 4 litre benzin üretebilir
Aircela’ya göre, cihaz günde 10 kilogram karbondioksit yakalayarak yaklaşık 4 litre benzin üretebilir. Cihazın yakıt deposu 17 damat kapasitesine sahiptir. Örneğin, bir Toyota Tacoma 21 galoni tankı. Böylece cihaz geceleri dolduramaz. Ancak, seri üretim ile bu yeteneği artırmayı amaçlamaktadır.
Şirket, cihazı 2025 sonbaharında üretime koymak istiyor. Hedef kamu hem kullanıcılar hem de servis istasyonları gibi ticari şirketler.
Azaltılabilir mi?
Bu cihazın en büyük avantajı, küçük boyutu sayesinde hızla genişlemesidir. CEO Dahlgren, teknolojilerin konteynerleri taşımak için bireysel kullanıcılar tarafından geniş bir kullanım yelpazesine uyarlanabileceğini iddia ediyor: “Bu, mümkün olan en kısa sürede karbon nötr yakıtlarına ulaşmanın en hızlı yoludur”.
Bununla birlikte, bu vizyonun gerçekleşmesi yenilenebilir enerji kaynaklarının yayılmasına bağlıdır. Cihazın işleyişi için gereken elektrik olduğundan, doğal gaz gibi fosil kaynaklardan geliyorsa, çevresel fayda önemli ölçüde azalır. Amerika Birleşik Devletleri’nde yenilenebilir enerjiye geçiş hızla artmasına rağmen, “matkap matkap” yönetiminin (kaz, faiz, kullanım) mevcut politikası bu süreci yavaşlatabilir.
CEO Dahlgren, eylemin zaman kaybetmeden gerçekleştirilmesi gerektiğini vurguluyor: “On yıl bekleyemeyiz. Şimdi bir şeyler yapmalıyız”.