
Haber Merkezinin Fotoğrafı: AP
Yaratılış tarihi: 04 Mayıs 2025 11:36
Elon Musk’un devlet hizmetlerindeki görünmez kesintileri, Tesla galerilerinin rahatsız olduğunu ifade etmek için memnuniyetsizliğini seçmek için kızgın Amerikalı. “Bu paralı askerleri kim finanse eder, bu paralı askerleri organize eder ve bu paralı askerleri organize eder?” Paylaştı. Ancak Musk için daha uygun bir soru şu olabilir: “Galerilerimi gösteriler için bu kadar uygun hedeflere kim inşa etti?” Çünkü cevap Elon Musk’ın kendisi.
Geleneksel olarak, otomobil galerileri büyük şehirlerin dışında bulunurken, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki 276 Tesla galerileri, zengin ve ilerici insanların yoğun bir şekilde yaşadığı yaşayan bölgelerin kalbinde bulunur. Bu strateji, popüler dükkanların ve yoğun restoranların hemen yanında, markanın görünürlüğünü ve yaya trafiğini artırıyor.
Durum sembolü elektrikli bir araç satmak için ideal bir yaklaşım olabilir; Bununla birlikte, milyonlarca Amerikalı federal hizmetleri zayıflatmak için tartışmalı operasyonlar nedeniyle tepki verdiğinde eşit derecede ideal olmayabilir.
Musk, iki temel nedenden dolayı lüks bölgelere galerileri yerleştirdi. İlk olarak, otomobil üreticilerinin tüketiciyi yönetmesini engelledikleri devlet yasalarının üstesinden gelmenin bir yoluna ihtiyacı vardı. Bu nedenle Musk, yüz yüze eksikliğini yüz yüze bir avantaja dönüştürdü.
Tesla Galerisi’nin araçları satın alma amacıyla maruz kalmaz. Satış süreci çevrimiçi. Bu, Musk’un diğer otomobil perakendecilerinin aksine, şehirlerin uzak köşelerindeki büyük otoyollar boyunca park etmesi gerekmediği anlamına gelir. 2012 yılında Musk, 2012 yılında “mağazalarımız bilgi ve etkileşimli olarak tasarlandı.
“Görünürlüklü Detay Alanları”
İkincisi, Tesla araçları genellikle F-1550 gibi araçları tercih eden Amerikalılar için değil, zengin, ilerici ve yeni teknolojilere açık olarak tasarlanmıştır. Bu nedenle, potansiyel müşterilerin bulunduğu yerlere showroomlar yerleştirmek mantıklıydı.
Musk, “Mağazamız ve galerinin pozisyonları bilinçli olarak, insanlar yüksek detaylarda görünürlük seçiyoruz” düzenli olarak alışveriş merkezlerini ve yoğun yolları ziyaret ettiler “diye yazdı.
ABD’nin bölge bazında demografik özelliklerini gösteren Amerikan Toplulukları Haritası Projesi (ACP), 276 Tesla Galerisi’nin pozisyonları ile birleştirildi. Sonuç olarak, galerilerin yarısından fazlası ACP’nin “büyük şehirler” veya “kentsel banliyöler” olarak tanımladığı bölgelerde bulunur.
Aynı şekilde, Tesla galerilerinin pozisyonlarının mahallenin verileriyle karşılaştırılması, büyük ölçüde “iç banliyöler” olarak tanımlanan nüfus sayımı bölgelerinde yoğunlaştığını göstermektedir. Bu bölgeler tüm mahallelerin üçte birinden daha azını oluştursa da, Tesla galerilerinin yarısından fazlasına ev sahipliği yapıyor.
Avantaj bir dezavantaja dönüştü
Özetle Tesla, daha eğitimli, gelirden daha yüksek ve Demokrat Parti için daha büyük bir oy kullanma olasılığı olan insanların bulunduğu bölgelere girdi. Bu, galerileri çekmek için inşa edilen insanların protestolara karşı savunmasız hale geldiği anlamına gelir.
“Direct Hit: Tesla’nın doğrudan tüketicilere nasıl gittiği ve araba satıcılarının tekelini yok eden” kitabının yazarı Dan Crane, yakında Michigan Üniversitesi’nde yayınlanacak: “Şimdi kaybetmenin bir yolunu buluyor gibi görünüyor” diyor.
Satışlar azalıyor, CyberTrucks alevleri ve Tesla eylemleri fiyatı bu yıl yüzde 30’dan fazla kaybetti. “Perakende satış stratejileri onları kolaylaştırdı,” diye ekliyor Crane.
İnsanlar daha önce araba tüccarlarını protesto etmişti. Örneğin, 2000’li yılların başlarında, çevre aktivistleri Batı Yakası’ndaki perakendecilere Hummer araçlarını hedef aldılar. Ancak, Tesla galerileri rakiplerinden niteliksel olarak farklıdır. Amerikan Üniversitesi’nin sosyoloğu ve “Amerikan Direnci” kitabının yazarı Dana Fisher, “Aslında insanların toplandığı yerlerde” dedi.
Bu, protesto stratejisi açısından önemlidir, çünkü Tesla galerileri kaldırımlar gibi kamusal alanlara yakındır. Bu, gösterilerin düzenlenmesini yasal hale getirir. Kimsenin bir araba galerisini zorlamaya ihtiyacı yok. Buna ek olarak, açık bir alışveriş merkezindeki veya yoğun bir alışveriş yolundaki bir Tesla dükkanı, göstericileri Tesla’nın potansiyel alıcılarına götürür. Fisher, “Buradaki amaç, tüketicileri satın alma kararlarında utandırıyor. Bir markayı protesto etmek için bir tüccara gitmek güzel” dedi.
“En görünür semboller”
Donald Trump’ın otellerinden veya golf sahalarından birinde protesto etmek mantıklı olmayacaktır, çünkü bu yerler kesinlikle korunur, kent merkezlerinden ve bu yerlerin zaten siyasi bir pozisyon gösterdiğini tercih eden zengin gruptan uzaktır. Ancak, Elon Musk’un stok portföyü üzerinde baskı uygulamak istiyorsanız, 276 potansiyel protesto adresinin adresleri Tesla web sitesinde mevcuttur.
Tesla’nın Virginia’daki protestolarını organize etmeye katkıda bulunan emekli bir kamu avukatı olan Patrice Kopistannsky, “Tesla yapıları, Elon Musk’un en yaygın, iyi bilinen ve en görünür sembolleri ve Elon Musk, bu uygulamanın zulmünün en bilinen ve en görünür sembolüdür.”
Kopistansky bu durumda pozisyonun yardımcı olduğunu söyledi. Tysons Corner’daki Tesla showroomu diğer lüks otomobil satıcıları tarafından çevrilidir, ancak bu aktiviteler açılmış araçlarla dolu geniş alanların ortasında yer almaktadır. Tesla binası yola yakındır, bu da protesto yapmayı kolaylaştırır. Kopistannsky, “Neden inşa ettiklerini bilmiyorum. Muhtemelen pişmanlık duyuyorlar” dedi.
Business Insider “Tesla’nın Büyük Mavi Glunder.