CİMER uygulaması ile vatandaşlar istek, öneri, şikâyet, ihbar ve bilgi talebinde bulunabilmektedir. CİMER üzerinden alınan başvurular değerlendirilerek yetkili kuruma iletilir. Burada yapılan değerlendirme sonrasında başvuru sahibine gerekli yanıt verilmektedir.
Başvuru sonrası süreç aşaması da “CİMER başvuru takip” ekranından takip edilmektedir. Peki başvurular nasıl yapılıyor?
CİMER NASIL TALEP EDİLİR?
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne başvuruda bulunmak isteyenler, doğrudan e-devlet üzerinden giriş yapabilecekleri gibi, TC kimlik numarası, adı, soyadı, anne kızlık soyadı, kimlik seri numarası ve cep telefonu bilgilerini de girerek başvuru sayfasına gidebilirler. web sitesi “cimer.gov.tr”. .
E-DEVLET ÜZERİNDEN BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ…
Başvuru sayfasına ulaşıldığında başvuru sahibine aşağıdaki talep, öneri, şikâyet, bildirim ve bilgi haklarından hangilerine ihtiyaç duyduğu sorulur. Buradaki kutucuğu işaretleyip gerekli diğer bilgileri girdikten sonra başvuru konusunun ekleneceği sayfaya gidebileceksiniz.
Son olarak başvurunun içeriğine ilişkin metni alırsınız ve ilgili tarafın talep veya şikayetine konu olan bilgiyi talep edersiniz. Burada yapılan değerlendirme sonrasında talepler yetkili kamu kurumlarına iletiliyor.
CİMER BAŞVURUSU İÇİN TIKLAYINIZ…
Başvuru sahibi, CİMER veya e-devlet üzerinden başvuru numarasını girerek başvurusunun durumunu takip edebilir. Sorular kurumun yoğunluğuna göre birkaç gün içerisinde cevaplanmaktadır. Genellikle bir işlem maksimum 14 iş günü içerisinde tamamlanır.