
Yapay zeka araçları günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelirken, kullanıcıların bu teknolojileri kullanma şekli giderek daha meraklı hale geliyor. Özellikle, Chatgpt tüm dünyada yüzlerce milyonlarca kullanıcıya ulaştı ve en popüler internet yapay zeka platformlarından biri haline geldi. Şimdi, ChatGPT geliştiricisi OpenII, ilk olarak kullanıcıların ve kullanım alışkanlıklarının profillerini ayrıntılı olarak ortaya koyan bir kamu ve eksiksiz araştırma yayınladı.
İlk ayrıntılı arama
Washington Post’taki haberlere göre Open, kullanıcıların ne yaptığını ve popüler sohbet robotuyla kim olduklarını ortaya çıkarmak için ilk ayrıntılı araştırmayı yayınladı. Araştırma, insanların yapay zeka aracını nasıl kullandıkları ve bu konuda ne konuştukları hakkında ilginç ve dikkate değer bilgiler ortaya koydu.
Şirketin raporuna göre, çoğu ChatGPT kullanıcısı kadındır ve gönderilen taleplerin çoğu ilgili değildir.
Kullanıcılarınızın çoğu genç
Rapora göre, ChatGPT kullanıcılarının tabanı büyük ölçüde gençlerden oluşuyor. İncelenen konuşmaların neredeyse yarısı 18-25 yaş arası insanlardan geldi.
Open, verileri 62 sayfalık bir araştırma makalesinde yayınladı; Bu makale henüz hakemin denetimini geçmedi. Bu çalışma, Mayıs 2024 ile Haziran 2025 arasında 1,5 milyon chatgpts sohbet kayıtlarına dayanmaktadır.
Chatgpt’i kim kullanıyor?
Araştırma, aynı chatgpt’in küresel ve çeşitli kullanıcı kitlesine sahip olduğunu gösteriyor.
Şirketin araştırmasına göre, Catgpt ilk kez 2022 sonunda ve 2023’ün başlangıcında ve kullanıcıların yaklaşık %80’inin kullanımının “tipik olarak erkek” isimleri bulunduğunda ilk oldu.
Haziran 2025’e kadar bu durum tersine döndü. Openai araştırmacılarına göre, chatgpt kullanıcılarının %52’sinde kadın isimleri vardı.
Çalışmaya göre, CATGPT kullanımı yoksul ülkelerde zengin ülkelerden daha hızlı artmaktadır.
Openi, Chatgpt’in şimdi haftada 700 milyondan fazla kullanıcısı olduğunu söyledi.
Chatgpt insanlar nasıl kullanıyor?
Openai’nin araştırmasına göre, insanlar kişisel yaşamlarında daha fazla chatgpt kullanıyor, çalışmak için yardım için değil.
Haziran 2024’te, sohbet robotuna atanan komutlar yaklaşık olarak iş ve kişisel kullanım arasında eşit olarak bölünmüştür. Şirketin beyanına göre, Haziran 2025’te, işletme dışı kullanım tüm konuşmaların %73’ü idi.
Openi, bu dönemde 1 milyondan fazla 7 kategori konuşmasını böldü.
En büyüğü, tüm konuşmaların %28,3’ünü oluşturan “Pratik Rehber” kategorisiydi; Şirketin araştırmacılarının tanımına göre, bu, tavsiye isteyen, ödev için yardım arayan ve operasyon önerileri gerektiren kişileri de içeriyordu.
İkinci en büyük kategori, insanlardan yazmasını isteyen kategoriydi; Bu kullanım, sohbet ve benzerlerinin robotunu ortaya çıkaran yapay zeka metinlerinin üretimindeki ilerlemeye dayanmaktadır.
Openai’nin araştırmasına göre, chatgpt’e atanan en popüler yazma görevi metnin toplantısı veya eleştirisiydi; Bunu kişisel makaleler veya iletişim izledi. Bu kategori, sosyal medyadaki e-postaları veya yayınları kapsayacak şekilde tanımlanmıştır.
ChatGPT ve benzeri yapay zeka araçlarının bilgisayar kodu üretme yeteneği, teknolojik sektördeki birçok kişi tarafından benimsenmiştir. Openai’nin araştırması, örneklenen konuşmaların yaklaşık %4,2’sinin programlama ile ilgili olduğunu ortaya koydu.
Hangi kullanım alanları artan popülerliktir?
Araştırmaya dahil edilen verilerde, ChatGPT için üçüncü en popüler kullanım alanı “Bilgi arayın ..
Openi, Mayıs 2024 ve Haziran 2024 arasında ChatGPT kullanımında grafiksel olarak değişiklik yaptığında, bu dönemde bilgi arayışı sürekli artmıştır.
Haziran sonunda, tüketiciler için en popüler ikinci alan oldu.
Openi’nin araması, bilgi kategorisinde “satın alınabilir ürünler” ile ilgili kullanıcı sorgulamalarını içerir. Bu sorular bu kategorideki tüm konuşmaların %2.1’ini temsil etmektedir.
Bu sorular Openai için potansiyel bir ticari fırsat yaratır; Şirket, ürün konuşmalarında duyurular yayınlayabilir veya yönettiği perakendecilerden gelir elde edebilir.
CHATGPT’yi kişisel tavsiye için kullanmaya veya “sevilen yapay zeka” olarak kullanmaya ne dersiniz?
Birçok kişi ChatGPT ile tartışmayı yararlı buluyor. Yayınlanan çalışmada, konuşmaların %1,9’u ilişkiler ve duygular hakkında tavsiyelerle bağlantılıdır ve “kişisel yansımaları tartışır”.
Openii araştırmacıları bu kullanım alanını “oldukça küçük ve sonuçlarını yapay zeka sohbet robotlarının ana kullanımlarından birinin terapi olduğunu doğrulayan diğer araştırmalarla karşılaştırdılar.
Sohbet robotları ile uzun saatler geçirdikten sonra, potansiyel olarak zararlı düşüncelerin geliştirilmesi konusunda endişeler artıyor.
Geçen hafta, Federal Ticaret Komisyonu (FTC), sohbet robotlarının “yoldaşları olarak kullanılmasına yönelik potansiyel hasar hakkında bir soruşturma başlattı. Openii, Google ve Meta da dahil olmak üzere yedi şirketten ürünleri hakkında bilgi vermesini istedi.
Nisan ayında Openii, kullanıcılar ChatGPT hakkında şikayet ettiğinde bir güncelleme topladı. Ağustos ayında, onunla değerli ilişkiler kuran bazı kullanıcılara tepki verdikten sonra, GPT-4O ChatGPT sürümünü kapatma kararına devam etti.
Geçen ay gazetecilerle bir akşam yemeğinde, Openai Sam Altman CEO’su, “parasosyal ilişkiler” için ChatGPT kullanan kişilerin oranının “çok küçük olduğunu söyledi. Şirket benzer bir kategoriye sahip.
Araştırma, sohbetin %0,4’ünün “rol oynama oyunları ve oyunlarla ilgili olduğunu ve bunun kullanıcıların sohbet robotunu” sevilen yapay zeka “olarak gördüğü senaryoları içerecek şekilde tanımlandığını ortaya koydu.
Openi şu anda ebeveynlerin çocuklarının sohbet robotunu nasıl kullandıklarına dair bir bildirim almasını sağlayacak ebeveyn kontrolleri geliştiriyor.
Openi bu verileri nasıl topladı?
Şirket, konuşmaları analiz etmek için yapay zeka teknolojisini kullandığını iddia etti. Openi, içeriği anlamasına izin verdiğini, ancak insan araştırmacılarının bireysel konuşmaları okumak zorunda kalmadan kişisel gizliliği ihlal etmediklerini söyledi. ChatGPT kullanıcılarının demografik verileri, OpenI Hizmetlerinin kaydı sırasında kullanıcılar tarafından sağlanan bilgilerden elde edilmiştir.