Güncel Haberler

Telekopye, halen kullanımda – Bilim Teknoloji Haberleri

Bu reklamların amacı açıkça belirtiliyor: Çevrimiçi pazar yerlerinde kullanıcıları dolandırmak. Gelecek vaat eden Neandertallerin, bu “iş” alanında ne kadar deneyime sahip oldukları gibi temel soruları yanıtlayan bir başvuru formu doldurmaları gerekiyor.

Grubun yeterince yüksek rütbeli mevcut üyeleri tarafından onaylanması halinde, yeni Neandertaller telekopyalamayı tüm potansiyeliyle kullanmaya başlayabilir.

Üç ana dolandırıcılık senaryosu vardır: satıcı, alıcı ve para iadesi. Satıcı senaryosunda, saldırganlar satıcı gibi davranır ve hiçbir şeyden haberi olmayan kurbanları var olmayan bir ürünü satın almaya ikna etmeye çalışır.

Mağdur ürüne ilgi gösterdiğinde, “satıcı” onu şahsen ödeme yapmak yerine çevrimiçi ödeme yapmaya ikna eder ve onlara meşru bir ödeme sitesi gibi görünen bir kimlik avı sitesine bağlantı gönderir.

Ancak meşru web sayfalarından farklı olarak bu sayfa, çevrimiçi bankacılık giriş bilgilerini, kredi kartı bilgilerini (bazen bakiye dahil) veya diğer hassas bilgileri ister. Kimlik avı sitesi bunu otomatik olarak çalar.

Alıcı senaryosunda saldırganlar alıcı olarak hareket eder ve hedef alacak kurbanları arar. Bir ürüne ilgi gösteriyorlar ve sağlanan platform üzerinden zaten ödeme yaptıklarını söylüyorlar.
Daha sonra kurbana, dikkatlice hazırlanmış bir kimlik avı web sitesine bağlantı içeren bir e-posta veya SMS mesajı (Telekopye aracılığıyla oluşturulan) gönderiyorlar ve kurbanın platformdan parasını almak için bağlantıya tıklaması gerektiğini iddia ediyorlar.

Senaryonun geri kalanı “satıcı” dolandırıcılığına çok benzer. Geri ödeme senaryosunda saldırganlar, kurbanın para iadesi beklediği bir durum yaratır ve ardından kurbana, yine aynı amaca hizmet eden, kimlik avı web sitesine bağlantı içeren bir kimlik avı e-postası gönderir.

Telekopi saldırganları, gruplarının “muhbirlerle” (örneğin kolluk kuvvetleri veya araştırmacılar) dolu olduğuna inanır. Bu yüzden kurallara sadakatle uyuyorlar; Temel olarak grubun diğer üyelerinin kimliğini ortaya çıkarabilecek derinlemesine sorular sorulmaz. Bu kuralları ihlal ettiğiniz için yasaklanabilirsiniz. Altın Kural: “Daha çok çalış, daha az konuş”

Dolandırıcıların ana hedefi OLX ve YULA gibi Rusya’da popüler olan çevrimiçi pazaryerleri olurken, Rusya ile hiçbir ortak yanı olmayan ESET, BlaBlaCar ve eBay ve hatta Jófogás ve Sbazar gibi Rus olmayan hedeflerin de gözlendiği görüldü. .

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu