Bir web siteniz var mı? Peki sitenizin sosyal medya hesaplarına etkisi olup olmadığını biliyor musunuz? Collified’ın kurucusu ve yöneticisi; Ömer YOLUK cevap veriyor.
Web siteleri her türlü amaca hizmet edebilen kurumsal kimlik araçlarıdır. Siteleri kartvizit olarak kullanabilir, bilgi kaynağı olarak sunabilir veya üzerinden satış yapabilirsiniz. Her iki durumda da web siteniz kimliğiniz ve dijital varlığınızın kaynağıdır.
Yani bir web sitesine sahip olmak genel olarak sizi tüm platformlarda takip eden takipçilerinizin size güvenmesini sağlar. Web sitelerini açmak çok fazla çaba gerektirmese ve hemen hemen herkes açabilse de bu siteleri açık tutmak ve özellikle adınız veya markanızla aramalarda üst sıralarda çıkmasını sağlamak kolay değildir. Bu yüzden Google; Uzun bir geçmişi olan web sitelerine diğerlerine göre daha fazla önem verir.
Yani Twitter’a katıldığınız tarih kullanıcılar için bir faktör olduğu gibi, bir web sitenizin olup olmadığı ve uzun süredir aktif olup olmadığı da bir faktör olacaktır. Ayrıca web siteleri kendi trafiğine sahip kanallar olduğundan, buraya yerleştireceğiniz bağlantılarla sosyal medya hesaplarınıza trafik çekebilirsiniz.
Ticari olmayan sosyal medya hesapları için bu gerekliliğin mevcut olmadığı kabul edilir. Sosyal medya platformlarının arama algoritmalarında bu hususa dikkat etmediği yönünde yaygın ve yanlış bir algı var.
Hemen hemen tüm sosyal medya platformlarının iletişim bölümünde web sitesi alanı bulunmaktadır. Eğer platformlar bunu umursamasaydı bize bu alanı sunmazlardı. Bildiğiniz gibi web sitesi bağlantı alanı, işletme veya bireysel hesap fark etmeksizin tüm hesaplarda mevcuttur.
Sosyal medya hesaplarına bağlantılar önemlidir
Backlink stratejisinin yalnızca Google’da işe yaradığı düşünülüyor. Aslında bu bugün geçerli değil. Çünkü Google artık siteye ulaşan bağlantıları dikkate almıyor. Ancak sosyal medya hesaplarında, sosyal medya hesaplarınızla özel olarak ilişkilendirilen sitelerden gelen bağlantılar dikkate alınır. Ayrıca sitenizdeki alakalı sayfaların farklı hesaplarda paylaşılması hem sitemize hem de hesabınıza fayda sağlar.
Burada arama motoru optimizasyonu avantajından ziyade toplam pazarlama avantajına odaklanmanız gerekir. Web sitenizin tek bir hesapta paylaşılması, o hesabı takip eden herkesin o sayfaya ulaşabilmesi anlamına gelir. Buradan baktığımızda tek bir gönderinin on binlerce kişiye ulaşabildiğini görüyoruz. Sitenize gelen kullanıcı sitenizdeki sosyal medya linklerine tıkladığında takipçiniz olabilir. Bu, normal şartlarda elde edilemeyecek dönüştürücü bir etki anlamına gelir.
Web siteleri esnektir ve tamamen sizin kontrolünüz altındadır
Bir web siteniz olduğunda bütçeniz dahilinde istediğiniz gibi tasarlayabilirsiniz. Bu siteleri arama motoru dostu hale getirerek doğrudan kullanıcıların ilgisini çekebilir ve onları sosyal medya hesaplarınıza bağlayabilirsiniz. Eğer bir web siteniz yoksa elbette sosyal medya hesaplarınız genişleyebilir. Ancak bu durumda genişleme potansiyeli sosyal medya faaliyetlerinizle sınırlı olacaktır. Ancak web trafiğini de sosyal medya trafiğine dönüştürürseniz iki kat daha fazla fayda sağlayabilirsiniz. Ayrıca webden gelen trafik sosyal medya trafiğinizi değiştireceğinden buradaki algoritmaya da etki etmiş olursunuz.
Bir web sitesine sahip olmamak, özellikle ticari hesaplar için rasyonel bir fikir değildir. Örneğin Instagram üzerinden satış yapan bazı kullanıcılar bir web sitesine ihtiyaç duymadıklarını düşünüyor. Ancak bu durum özellikle güven açısından sorunludur. Kullanıcı, satın aldığı kaynağın kim olduğunu bilmek ve ona güvenmek ister. Bunun için en etkili yöntem bir web sitesine sahip olmaktır.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–